مطالعاتی درباب هیستری

دسته بندی :معرفی کتاب 21 آبان 1400 دید درون 787

اولین قدم ها

فروید دستاوردهای خود، راجع به بیماران هیستری را با بروئر در میان گذاشت و اولین مقالهٔ مشترک آن‌ها با عنوان ارتباط اولیه در شمارهٔ پانزدهم مجله پزشکی وین مورخ ژانویه 1893 به چاپ رسید که در آن تئوری وجود ضربهٔ روحی (تروما) در ورای بیماری هیستری و درمان آن از طریق تخلیهٔ هیجانی اشاره داشتند. پس از آن فروید دراین باره در باشگاه پزشکی وین به سخنرانی پرداخت که استقبال خوبی به همراه نداشت.

اما مثل همیشه دلسرد نشد و حتی به دنبال فرصتی می‌گشت تا تجارب بالینی‌اش رابه بیماران هیستری، به کمک بروئر به صورت کتابی عرضه کند. آنان در دو نکتهٔ اساسی اشتراک نظر داشتند؛ نخست علائم هیستریایی نه تنها بی‌معنی نیستند. بلکه دارای مفهوم‌اند و جایگزین‌هایی برای دیگر اعمال ذهنی محسوب می‌شوند و دوم این که وقتی بیمار به علائم پی‌می‌برد و آن را کشف می‌کند علائم از بین می‌روند. این دو نکته در مقالهٔ مشترک آنها نیز ذکر شده بود.

انتشار کتاب

بنا براین اولین اثر مهم فروید که از ظهور روانکاوی حکایت می کرد، کتاب مطالعاتی در باب هیستری بود. کتابی که مشترکاً به همراه دکتر یوزف بروئر” نوشته شد. نویسندگان در این کتاب،چیزی را توصیف کردندکه آن زمان بسیار جدید و نوظهور بود.«درمان از طریق کلمات یا حرف زدن.

کشف فروید و بروئر این بود که، اگر بیمار تشویق شود تا آزادانه صحبت کند، اغلب پیدا کردن ریشه ی علائم بیماری ممکن خواهد بود. سپس می توان آن را در زمینه بین فردی و روان پویشی‌اش درک کرد. این درک به تحلیل علائم بیماری رهنمون خواهد شد.

فروید با مطرح کردن این نظریه مهم در تاریخ روانشناسی از ابتدا تا امروز، ضربات سنگین خود را بر فهم ذهن بشر تا پیش از این آغاز کرد . احتمالاً وقتی اولین بار این ایده ارائه شد، که گفتگو می‌تواند فی نفسه اختلالات هیستریک کارکرد بدن، از قبیل فلج را درمان کند. حیرت همگان را در پی‌داشته است.

برای خرید کتاب از لینک زیر وارد شوید

مطالعاتی در باب هیستری

مطالب مرتبطی که شاید برای شما جذاب باشد:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0