اجازه ندهید دیگران روزتان را خراب بکنند!

دسته بندی :مقالات عمومی 20 مهر 1400 دید درون 1021

“داری از راه خروج وارد می­شی، احمق!” این هفت کلمه از یک غریبه کافی بود تا باقیِ روز جان را خراب کند. جان یک هفته ­ی فوق­ العاده را به همراه خانواده،در ساحل گذرانده بود، و در آخرین صبح تعطیلاتش جلوی یک فروشگاه بزرگ توقف کرده بود. جان تا قبل از اتفاق،خلق بسیار خوبی داشت،اما بعد از آن، در تمام طول شش ساعت رانندگی به سمت خانه، سیگار کشید و نتوانست آن را رها کند.

همه­ ی ما با افرادی که نسبت به ما بدرفتار، بی ­ادب، غیرمنصفانه یا کاملاً تند و زننده بودند،برخورد کرده ‌ایم. این بدرفتاری می‌­تواند انتقاد تند کارفرما، عصبانیت اشتباه یکی از اعضای خانواده یا رفتار نامناسب راننده باشد. منبع بدرفتاری هر چه باشد، افکاری در ذهن ما شکل می‌­گیرد،مانند یک آهنگ مزاحم که مدام در سر ما پخش می ­شود. هر بار که خاطره را مرور می‌­کنیم، طعم تلخی، عصبانیت و سرخوردگی را می­‌چشیم.

” نمی‌­توانم باور کنم آن­ها، این حرف را به من گفتند.” ما همه‌­ی حرف‌­هایی را که فکر می‌­کنیم اگر زمان برمی­‌گشت باید در آن موقعیت می­‌گفتیم را، مدام به خودمان می‌­گوییم. خصوصاً اگر کسی ما را به اشتباه، متهم به انجام رفتاری اشتباه کرده باشد،بسیار تحریک می­‌شویم؛ و حتی بیشتر از آن، زمانی که اتهام وارده به ما نادرست باشد. ما می­‌دانیم که از آن موقعیت گذشته و دور شده‌­ایم، اما هم­چنان پیامدهای احساسی همراه ما خواهد ماند.

چطور اجازه ندهیم رفتارهای بد دیگران نسبت به ما، باعث خراب ­شدن اوقات‌­مان شود؟

پذیرش

منظور از پذیرش این نیست که رفتار آن­ها را نادیده بگیریم. پذیرش در اینجا به معنای این است که بپذیریم چنین رفتارها و برخوردهایی همیشه در جهان ما اتفاق می­‌افتد. افراد ناعادلانه رفتار می­‌کنند، رانندگان ممکن است کارهای نادانسته انجام دهند، کارفرما ممکن است ما را ناراحت کند.

بیشترِ ناراحتی و کلنجار ما بعد از این برخوردها، به دلیل این است که نمی‌­توانیم آن­ها را باور کنیم. نمی­‌توانیم باور کنیم این کار را با ما انجام دادند. وقتی این مقاومت را متوجه شدید، آن را رها کنید. سعی کنید به جای آن بگویید: “البته که این برخورد را کرد،گاهی آدم ­ها این­گونه هستند.” با وجود میل شدیدی که برای برخورد متقابل با بدرفتاری­‌ها داریم، اما گاهی لازم است بپذیرید و عبور کنید.

نوشته: سس جی گلیهان

https://blogs.webmd.com/mental-health/20210714/dont-let-other-people-ruin-your-day

مطالب مرتبطی که شاید برای شما جذاب باشد:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0